FAQ

Producten

Hoe kun je zien dat de producten van NoordCode van hoge kwaliteit zijn?

Wij bewijzen de kwaliteit van onze voedingsmiddelen en supplementen door laboratoriumtests en certificaten. Onze strategie is om alleen producten te ontwikkelen en te verkopen die aanzienlijk beter zijn dan andere producten op de markt. We willen de dingen beter doen en voeding van hogere kwaliteit leveren met Europese inkoop en productie. Voor ons is het net zo belangrijk om pure ingrediënten te hebben als om te genieten van wat je eet. Daarom smaken de producten van NoordCode heerlijk en zijn ze een waar genot om dagelijks te gebruiken.

Zijn alle producten van NoordCode biologisch?

Waar mogelijk zoeken wij naar biologische ingrediënten. Soms hebben de boerderijen geen officieel certificaat voor biologische productie, ook al was hun landbouw zo puur en ecologisch mogelijk. De certificering is een duur proces en soms zijn passieve biologische producten zinvoller voor zowel de producent als de consument.

Wat betekent “Pure Ingrediënten”?

NoordCode functionele voedingsmiddelen en supplementen zijn gemaakt van ingrediënten van de hoogste kwaliteit; geen vulstoffen, geen groeihormonen, antibiotica, gifstoffen, schimmels of oxidatie. We gebruiken waar mogelijk grasgevoerde, biologische alpenkoemelk en rauwe, pure ingrediënten. Daarom vertegenwoordigt het woord “Pure” onze productlijn perfect.

Wat betekent “grasgevoerd”?

Grasgevoerd betekent dat de koeien alleen maar gras hebben gegeten, terwijl ze vrij op de Alpen grazen. Grasgevoerde koeien zijn gezonder dan boerderijkoeien die granen, antibiotica en hormonen krijgen. Het gezegde ‘je bent wat je eet’ begint vanaf het begin van de voedselketen.

Wat voor soort laboratoriumtesten doen jullie?

Om er zeker van te zijn dat onze producten aan de hoogste normen voldoen, testen we ze in een onafhankelijk laboratorium. Voor koffie testen we aflatoxinen en schimmels, omdat het heel belangrijk is dat de koffiebonen zo schoon mogelijk zijn. Ook testen wij MCT-olie op oxidatie en vetzuurprofiel (verhouding C8- en C10-oliën). Collageenpoeder bevat veel waardevolle aminozuren en door ze te testen bevestigen we de exacte verhouding. NoordCode Pure Ghee is tevens getest op lactosevrij en oxidatievrij.

Waarom concentreren jullie je op Europese inkoop en productie?

Het idee voor NoordCode-producten ontstond toen de oprichters zich realiseerden hoe moeilijk het is om hoogwaardige voedingsproducten te kopen die heerlijk zijn, gemaakt in Europa en ook nog eens redelijk geprijsd. De meerderheid van de voedingsproducten die in de EU worden verkocht, worden geïmporteerd uit de hele wereld. Dit heeft geen zin, aangezien we in Europa voedsel van zeer hoge kwaliteit hebben en het importeren de kosten en prijzen doet stijgen als gevolg van de logistiek en de douane.

Hoe smaken de producten van NoordCode?

Veel gezonde voedingsproducten smaken niet per se zo lekker. Bij onze productontwikkeling zorgen wij ervoor dat ook de smaak heerlijk is. Zo is het koffiebrandproces van NoordCode Koffie verfijnd waardoor de bonen optimaal gebrand worden, zonder bittere nasmaak. Ghee is een ander goed voorbeeld; wij zijn ontzettend trots op deze romige lekkernij. Je hoeft maar één lepel te proberen om het verschil te merken!

Bestellen

Hoe weet ik dat mijn bestelling is voltooid?

Je ontvangt een e-mailbevestiging zodra de bestelling is afgerond.

Wil je je bestelling annuleren of iets wijzigen?

Stuur ons dan een e-mail met je bestelnummer <ORD*****NC>. In sommige gevallen kunnen wij de bestelling alsnog uit het bestelproces verwijderen. Het alternatief is om de bestelling bij bezorging te weigeren. Het wordt dan automatisch geretourneerd en wij vergoeden het aankoopbedrag.

Naar welke landen leveren jullie?

Wij leveren in de hele EU, Groot-Brittannië en Zwitserland (zie Verzenden & Retouren ).

Kan ik mijn bestelling volgen?

Je ontvangt een e-mail met details over je bestelling en levering. Inbegrepen is ook een trackingnummer waarmee je de status van je bestelling kunt controleren.

Ik heb mijn bestelling niet ontvangen. Wat moet ik doen?

Als je je bestelling binnen 5 werkdagen na het plaatsen van de bestelling nog niet hebt ontvangen, neem dan contact op met de klantenservice van NoordCode. Heb je binnen één werkdag geen antwoord van ons ontvangen? Dan kan het zijn dat deze in je spamfilter terecht is gekomen.

Volgens de trackinglinks is het pakket afgeleverd, maar ik heb niets ontvangen. Wat moeten we doen?

Soms worden pakketten ergens anders afgeleverd als je niet thuis bent, maar dit staat helaas niet altijd aangegeven in de trackinglink. Is je pakket dus afgeleverd en weet je niet waar, laat het ons dan zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen twee weken, weten. We hebben vier weken om het te onderzoeken. Vervoerders vragen hiervoor om een ​door de ontvanger ingevulde en ondertekende niet-ontvangstverklaring, die wij je toesturen. Stuur dit zo snel mogelijk naar ons terug, zodat wij het onderzoek voor je kunnen starten.

Mijn bestelling is beschadigd. Wat kan ik doen?

Helaas kan het soms voorkomen dat een pakket of de inhoud ervan beschadigd aankomt. Als dit gebeurt, stuur ons dan zo snel mogelijk een e-mail + foto's van de doos, het adreslabel, de inhoud en de beschadigde producten. Dan lossen wij het voor je op.

Mijn product is niet meer goed

Ondanks dat wij met de grootste zorg omgaan met onze producten, kan het wel eens voorkomen dat er iets niet klopt. Mocht je dus iets ontvangen dat kapot is of niet op zijn plaats ruikt of smaakt, laat het ons dan zo snel mogelijk weten! Wij gaan het oplossen, maar willen het ook goed onderzoeken. Stuur daarom duidelijke foto's mee van het product, de verpakking, de houdbaarheidsdatum en de batchcode. Bewaar het product ook totdat wij op je bericht hebben gereageerd.

Wat moet ik doen als ik niet tevreden ben met de producten?

Indien je niet geheel tevreden bent, heb je het recht de producten binnen 14 dagen te retourneren. Stuur in dergelijke gevallen een e-mail naar service@noordcode.com. Wij zullen je verzoek zo snel mogelijk oplossen. Ben jeniet tevreden over de wijze waarop wij je klacht afhandelen, dan kun je contact opnemen met de geschillencommissie van de Thuiswinkel Organisatie of het Europese ODR-platform.

Hoe kan ik mijn accountgegevens wijzigen?

Je kunt je accountgegevens bekijken en bewerken door op het pictogram 'Account' in de rechterbovenhoek van de pagina te klikken.

Waarom zou ik een account aanmaken als ik bestel?

Het is gemakkelijker voor toekomstige nieuwe bestellingen. Dan worden je gegevens automatisch voor je ingevuld. Ook kun je je eerdere bestellingen bekijken, de bezorgstatus controleren en facturen downloaden. Door een account aan te maken, heb je direct toegang tot het NoordCode Reward Programma.

Waarom werkt mijn couponcode niet?

Heb je een bundel aan je bestelling toegevoegd? Dit is waarschijnlijk de reden dat de couponcode niet werkt. Couponcodes kunnen niet worden toegepast op bundels. Heb je geen bundel aan je winkelmandje toegevoegd? Stuur een e-mail naar service@noordcode.com

Hoe gaan jullie om met klantgegevens?

Wij gaan veilig om met klantgegevens, volgens de Europese regelgeving en privacywetgeving. Lees meer over ons privacybeleid.


Beloningsprogramma

Hoe verdien ik beloningen?

Iedereen met een account bij NoordCode verdient automatisch spaarpunten.

Per € 1,- ontvang je 5 spaarpunten. Zodra uw bestelling vanuit ons magazijn is verzonden, worden de beloningen automatisch aan uw account toegevoegd.

Waar kan ik mijn beloningen zien?

Om te zien hoeveel spaarpunten u tot nu toe heeft gespaard, gaat u naar uw accountmenu. Hier ziet u aan de linkerkant een menu met verschillende opties. Klik op 'Beloningen' om uw verzamelde spaarpunten te bekijken. Hier ziet u ook de voortgang van uw beloningen, dat wil zeggen hoeveel punten u nog moet verzamelen voordat u ze kunt inwisselen voor een aankoop. Houd er rekening mee dat u voor bestaande accounts een mobiel nummer moet invoeren om de beloningen te zien, als het mobiele nummer nog ontbreekt.

Hoe kan ik mijn beloningen inwisselen?

Zorg er eerst voor dat u ingelogd bent als u punten wilt inwisselen. Dan heb je twee opties:
  1. De eenvoudigste optie is om de vervolgkeuzelijst bij het afrekenen te gebruiken. In de vervolgkeuzelijst worden al uw beschikbare kortingsbeloningen weergegeven.
    U vindt de vervolgkeuzelijst in de rechterkolom op uw bureaublad. De input op mobiel vind je onderaan de pagina. Vergeet niet op de knop rechts van uw inzending te klikken om de beloning toe te passen.
  2. De tweede optie is om uw account of de pagina " Loyaliteitsprogramma " te openen. Beide pagina's geven je een overzicht van alle mogelijke en beschikbare beloningen. Als u op deze pagina een beloning claimt, ontvangt u een code die u kunt gebruiken bij het afrekenen.
    Ga vervolgens naar de kassa. U vindt het invoerveld in de rechterkolom op uw bureaublad. De input op mobiel vind je onderaan de pagina. Vergeet niet op de knop rechts van uw inzending te klikken om de beloning toe te passen.

Het is niet mogelijk om spaarpunten en kortingscodes te combineren. Je kan maar 1 coupon per order inleveren.