Verzenden & retourneren

Verzenden

Vervoerders per land

PostNL: NL & BE.
DHL Parcel Connect: HR, HU, PL, PT, RO, SL, SK.
DHL Paket: AT, DE.
DPD: CZ, DK, EE, FR, LU, LT, LV, SE.
UPS Standard: BG, CH, ES, FI, GB, GR, IE, IT.
UPS Express: CY, MT.

Cut off tijden

  • PostNL
    Je bestelling wordt dezelfde dag verzonden wanneer je die op werkdagen voor 23.45 uur en op zondag voor 17.00 uur plaatst.
  • DHL Parcel Connect
    Je bestelling wordt dezelfde dag verzonden wanneer je die op werkdagen voor 16.00 uur plaatst. Dit betekent dat een bestelling op vrijdag na 16.00 uur, pas op maandag ons distributiecentrum verlaat.
  • DHL Pakket
    Je bestelling wordt dezelfde dag verzonden wanneer je die op werkdagen voor 23.30 uur plaatst. Dit betekent dat een bestelling op vrijdag na 23.30 uur, pas op maandag ons distributiecentrum verlaat.
  • DPD
    Je bestelling wordt dezelfde dag verzonden wanneer je die op werkdagen voor 23.45 uur plaatst. Dit betekent dat een bestelling op vrijdag na 23.45 uur, pas op maandag ons distributiecentrum verlaat.
  • UPS Standard & Express
    Je bestelling wordt dezelfde dag verzonden wanneer je die op werkdagen voor 16:00 uur plaatst. Dit betekent dat een bestelling op vrijdag na 16.00, pas op maandag ons distributiecentrum verlaat.

Verzendkosten & dagen onderweg*

Onvoorziene vertragingen bij de vervoerders vallen buiten onze controle.
Wij maken geen winst op de verzendkosten en brengen alleen onze werkelijke kosten in rekening.

Land
Tarief in € Gratis vanaf
Dagen onderweg
AT 8,75 50 2
BE 6,95 50 1
BG 19,20 200 4-6
CH* 24,99 200 2-3
CY 37,00 400 2-3
CZ 10,75 100 3
DE 6,95 50 2
DK 12,99 100 3
EE 21,75 200 4
ES(1) 14,95 100 3
ES(2) 29,75 300 3-6
FI 18 200 3-6
FR 11,95 100 3
GB** 15,10 100 3-5
GR 20 200 4-8
HR 11,99 100 3
HU 12,50 100 3
IE 14 100 5
IT 15,50 100 3
LI 22,60 300 3
LT 15,99 200 4
LU 11,50 100 1
LV 19,50 200 4
MT 37,55 400 2
NL 5,95 50 1
PL 15,99 100 5
PT(1) 15,50 100 3
PT(2) 36,50 400 3-6
RO 15,75 100 3
SE 15,75 100 3
SI 12,75 100 3
SK 12.75 100 3

ES(1) = Spanje excl. de Canarische Eilanden, de Balearen en Tenerife.
ES(2) = De Canarische Eilanden, de Balearen en Tenerife.
PT(1) = Portugal excl. Azoren en Madeira
PT(2) = Azoren en Madeira

CH *Houd er rekening mee dat er extra kosten in rekening kunnen worden gebracht door de douane.
GB **Houd er rekening mee dat je voor bestellingen van meer dan 135 GBP BTW en douanerechten moet betalen wanneer het pakket in GB arriveert.

Leveren jullie in het buitenland?

Afgezien van verzending naar Groot-Brittannië en Zwitserland verzenden wij niet buiten de Europese Unie.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Ja, dat kan. Je kan een ander afleveradres voor je bestelling opgeven in "Mijn account" of tijdens het afrekenproces.

Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?

Indien je niet aanwezig bent wanneer de vervoerder met je pakket arriveert, zie je dit terug in de trackinglink. Als je pakket wordt afgeleverd bij een afhaalpunt, moet het adres worden vermeld in de trackinglink. Houd dus altijd de trackinglink in de gaten!

Ik heb mijn bestelling niet op de afgesproken datum ontvangen. Wat nu?

Jouw bestelling wordt binnen 5 werkdagen geleverd, tenzij anders vermeld. In de Track & Trace die je van ons ontvangt kun je zien of het pakket is afgegeven op een afhaalpunt. Als je jouw bestelling niet tijdig hebt ontvangen kan je contact opnemen met de klantenservice.

De T&T zegt dat er bezorgd is, maar ik heb niets ontvangen. Wat nu?

Bij afwezigheid worden pakketten soms ergens anders afgeleverd, maar dit wordt helaas niet altijd in de T&T aangegeven. Als je pakket dus zou zijn afgeleverd en je weet niet waar, laat het ons dan zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen twee weken weten. Wij hebben vier weken de tijd om een onderzoek te in te stellen. Hiervoor vragen vervoerders om een door de ontvanger ingevulde en ondertekende niet-ontvangen verklaring die we je zullen sturen. Stuur dit zo snel mogelijk weer naar ons terug, zodat we zo snel mogelijk het onderzoek voor je kunnen starten.

Mijn bestelling is beschadigd of incompleet

Helaas kan het soms gebeuren dat een pakket beschadigd of incompleet aankomt. 

Neem je zending niet aan als deze zichtbare schade vertoont. Controleer bij ontvangst direct of de inhoud van je zending volledig en intact is.

Indien je na ontvangst ontdekt dat er schade is of producten ontbreken, maak dan een foto van:

  • de buitenkant van de doos
  • de binnenkant van de doos
  • het verzendlabel op de doos
  • de schade (gedetailleerd)

Stuur deze foto's dan direct naar service@noordcode.com, zodat we zo snel mogelijk met een oplossing kunnen komen. Bewaar de doos en de producten tot we op je bericht hebben gereageerd.

We hebben de informatie binnen 4 dagen nodig om de schade op tijd te kunnen melden bij de vervoerder.

Het niet indienen van een klacht of het niet opnemen van contact met ons heeft geen gevolgen voor de wettelijke garantie. Je kunt ons echter helpen onze eigen schadevergoeding tegenover het transportbedrijf en de transportverzekering geldig te maken.

Ik heb vragen over de kwaliteit van mijn ontvangen product

Hoewel wij onze producten met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandelen, kan het soms helaas toch gebeuren dat er iets niet orde is. Als je je zorgen maakt over de kwaliteit van een geleverd product, laat het ons dan zo snel mogelijk weten! Wij gaan het oplossen, maar willen het ook goed onderzoeken. Geef zo duidelijk mogelijk aan wat er aan de hand is. Stuur ook duidelijke foto’s mee van het product, van de verpakking, van de houdbaarheidsdatum en de Batch-code. Bewaar het product tot we op je bericht hebben gereageerd.

Retourneren en annuleren

Herroepingsrecht

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Wanneer je de herroeping bij ons indient, sturen wij je onverwijld per e-mail een ontvangstbevestiging van deze herroeping.

Gevolgen van de herroeping

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug.

Wij mogen wachten met terugbetaling totdat we de producten retour hebben ontvangen, of totdat je hebt aangetoond de producten naar ons onderweg zijn. 

Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zal jou voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Uitgezonderd van het herroepingsrecht is een consumentenkoop van:

  • producten die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben;
  • producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;
  • producten die na levering door hun aard onherroepelijk zijn vermengd met andere zaken.

Wat te doen bij annuleren?

Neem zo snel mogelijk per e-mail contact op met onze klantenservice. Een bestelling annuleren is kosteloos:

  • zolang het pakket nog niet naar je onderweg is;
  • als je het pakket bij bezorging aan de deur weigert (wij dragen dan de retourkosten).

De kosten voor het retourneren van een geannuleerde bestelling zijn voor jouw rekening zodra je het pakket hebt geaccepteerd.

Wat te doen bij retourneren?

Als je een product of bestelling wilt retourneren, retourneer de goederen dan zonder onnodige vertraging in de originele verpakking en in ieder geval niet later dan veertien dagen vanaf de dag waarop je ons op de hoogte stelt van de herroeping van deze overeenkomst.

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die voortvloeit uit het gebruik van de goederen dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het functioneren van de goederen vast te stellen. Mocht dit het geval zijn, dan mogen wij de schade in mindering brengen op het terug te betalen bedrag.

De kosten voor het retourneren van de goederen zijn voor je eigen rekening.

Je kunt je retour op 2 manieren regelen:

  1. Via onze website kunt je je retourbestelling regelen. Het voordeel hiervan is dat wij het aankoopbedrag kunnen terugstorten of je een ander product kunnen sturen zodra wij in de trackinglink kunnen zien dat het pakket retour komt naar ons magazijn. Bij het aanmelden van de retourzending dien jr het ordernummer en het e-mailadres waarmee je de bestelling hebt geplaatst in te vullen, plus de reden van retourzending. Geef in het opmerkingenveld aan of je je geld terug wilt of dat je een vervangend product wilt ontvangen.

    Na het online afrekenen kun je het retourlabel downloaden en vervolgens op het pakket plakken. De kosten die wij rekenen voor een retourlabel variëren per land.

    Zie de tabel in de rubriek "Verzendkosten" voor een overzicht van de kosten per land.

  2. Je kunt de retourzending ook zelf regelen. De verantwoordelijkheid voor de retourzending ligt in dat geval geheel bij jou. Informeer ons per e-mail en schrijf het onderstaande adres op de doos.

    Voor een goede administratie vragen wij je een briefje mee te sturen met je bestelnummer en of je je geld terug wilt of een vervangend artikel.

    Wij zullen het aankoopbedrag terugbetalen zodra wij je retourzending in ons magazijn hebben ontvangen. Houd er rekening mee dat de verwerkingstijd bij retouren zowel bij de vervoerder als in ons magazijn langer is dan bij reguliere zendingen.

    Retouradres:
    Monta BV
    Att. NoordCode
    Hooiweg 11
    5165NL Waspik
    Nederland